Aktualno

KAJ IN KAKO ČUTIMO NA ODRU?

Na delavnici se boste seznanjali z osnovami improvizacije in z izražanjem osnovnih čustev na odru. Pod »taktirko« vodje delavnice se boste osredotočili na uporabo glasu, obrazne mimike ter celega telesa.

Ukvarjali se boste z odrsko prezenco in eksistenco, ali drugače, kako »biti in obstajati« na odru.

Najpogosteje se ljubiteljski igralec srečuje z naslednjimi težavami:

  • Izguba igralskega fokusa, oziroma koncentracije na odru. Fokus igralca je zelo pomemben. S tem igralec kaže kako je prisoten  na odru in v igri, ki jo igra. Zato boste spoznavali vaje, ki pomagajo izboljšati le tega. Na koncentracijo in posledično fokus vpliva ogromno dejavnikov kot so, znanje besedila, trema, odrska zavest, dihanje, ego in različni drugi zunanji dejavniki…
  • Razumljivost na odru. Razumljivost izgovorjenih besed je osnova za vse. Seveda obstaja tudi gibalna razumljivost. Torej mora biti igralec ne samo razumljiv pri izgovorjavi besed, ampak tudi pri gibanju svojega telesa. Poleg teh dveh dejavnikov, obstaja tudi kolektivna razumljivost, kar pomeni preprosto to, da morajo vsi igralci ene ekipe biti med sabo stilsko usklajeni v načinu igre. Saj je igra sestavljena iz giba in zvoka. Tudi tukaj boste »vadili« osnovne vaje za povečanje zavesti pri govoru in gibanju na odru.
  • Zavedati se soigralca in sodelovati z njim. Večina gledaliških iger, predvsem tistih, ki se uprizarjajo na ljubiteljskih odrih je sestavljena iz dialogov. Bistvo dialoga ali dvogovora je v tem, da se dve osebi pogovarjata o nečem. Potrebno je vedeti, da dialog nista dva monologa. Torej gledalec ne sme dobiti občutka, kot da vsak udeleženec dialoga govori sam sebi. Pogoj zato je tudi, poleg dobrega režiserja to, da se igralci med sabo čutijo, slišijo, da se zavedajo eden drugega in da služijo igri, ne pa svojemu egu… Izvajali boste vaje za povečanje partnerske zavesti in sinhronizacije na odru.

Čeprav je težav, s katerimi se sooča večina ljubiteljskih igralcev več, se boste na delavnici spopadli predvsem z zgoraj naštetimi, ki so dejansko osnovni in najbolj pogosti.

Delavnico bo vodil režiser Kajetan Čop.

Končal študij na gledališki akademiji v Pragi (DAMU) – scenografijo na katedri lutkovnega in alternativnega gledališča ter avtorski pristop h gledališču. 1996 je diplomiral z lutkovno-gibalno predstavo Klukec ter 1998 magistriral s predstavo Momo. Je režiser, scenograf, scenarist, igralec, mentor igre, improvizator… Sodeluje na domačih festivalih Ana Desetnica, Lent, Ana Mraz, Rdeči revirji, Kunigunda, Pikin festival, Mirovniški festival ipd., nastopa tudi v tujini (Bibiana v Bratislavi, v zagrebškem klubu Močvara in drugje) z lutkovnimi predstavami za otroke in odrasle (K.A.F.K.A, Peripetije čarovnice Hudibabe, Haprdans ali Hamlet Princ Danski, Trije smetnjaki in druge). Od 1999 uči improvizacijo po metodi dvogovorno udejstvovanje na predstavitvenih delavnicah v Sloveniji in tujini.  Je tudi režiser  amaterskega gledališča v Šoštanju – AGLEDAŠ (Namišljeni bolnik, Iz življenja žuželk).

Delavnica bo potekala v Dvorani centra Nova (nad Knjižnico Velenje) v soboto, 12. aprila 2014, od 10. do 17. ure.

Na delavnici bo poskrbljeno za prehrano.

Prispevek za delavnico je 10,00 €. Poravnali jo boste na začetku delavnice. 

Rok prijave:  9. april 2014.

 Izpolnjene prijavnice pošljite na naslov:

Zveza kulturnih društev Šaleške doline,
Titov trg 4,
3320 Velenje

ali po e-pošti: info@zkdsd.velenje.si